wtorek, 5 lutego 2013

Jajko na miękko

Niby proste danie ale nie zawsze wychodzi jak trzeba :)

Ja jaka na miękko gotuje w taki sposób:

Do garnuszka z zimną wodą wkładamy jajka. Wsypujemy płaską łyżeczkę soli.

Gotujemy na max ogniu. Od zagotowania się wody liczę zawsze na stoperze dokładnie 2,5 minuty, garnek zdejmuje z ognia i podstawiam pod kran i opłukuje zimna wodą. Gotowe.

Po takim czasie jajka są naprawdę na miękko, lejące. Jak chcemy bardziej ścięte gotujemy 3,5minuty :)















5 komentarzy:

  1. Dużo zależy też od wielkości jaja ;)
    Z resztą ile kucharek - tyle teorii

    OdpowiedzUsuń
  2. I od garnka, ilości wody i sztuk jajek w garnku ;)) Chyba każdy ma taki swój sposób. A mnie się podoba ten kogucik na jajko - dawno temu miałam takiego, ech obraz dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zawsze gotuje tak samo bez znaczenia na wielkość jaja i ich ilość. Zawsze wychodzą tak samo lejące :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jutro mam zamiar przejsc na ta diete...

    OdpowiedzUsuń
  5. podajcie jakies przepisy na pierwszy dzien mam kupione produkty piersi z kurczaka tunczyk losos...a no i oczywiscie jogurt naturalny

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj