poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Sushi Dukanowe !

I faza



SKŁADNIKI:

RYŻ:
  • 150 ml wody
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 6 łyżek otrębów owsianych
  • Ocet ryżowy
  • Szczypta soli
FARSZ
  • Łosoś wędzony
  • Ogórek kiszony
  • Algi morskie NORI
  • Pasta Wasabi
  • Mata bambusowa




JAK ZROBIĆ RYŻ:

  1. Aby zrobi ryż należy wszystkie ( poza octem ) składniki włożyć do garnka, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu około 3-4minut.
  2. Odstawić na bok aby napęczniało.Dodać ocet ryżowy i dokładnie wymieszać

JAK ZWIJAĆ SUSHI:

  1. Na blacie ułożyć mate bambusowa
  2. Na mate położyć algi NORI ( algi dozwolone są do stosowania w 1 fazie P )
  3. Równomiernie rozkładać cienką warstwę ryżu na algach
  4. Na jednym brzegu układamy pociętego w plastry łososia, smarujemy go wasabi i kładziemy na gore ogórka
  5. Za pomocą maty bambusowej zwijamy nasze sushi
  6. Zwinięte kroimy na porcje 2-3centymertowe nożem bez ząbków!

Do sushi można tez użyć różnych owoców morza, paluszków krabowych, jajko na twardo,ryby wędzone (  np. tuńczyk,makrela )

Sushi może być jako obiad i jako kolacja :)







10 komentarzy:

  1. Sorry, ale nie lubię sushi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, ale nikt nie każe ci go robić ani tym bardziej jeść :)
      Może komuś innemu zasmakuje ;)

      Usuń
  2. A ja chętnie spróbuję jak to smakuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedys nie bylem przekonany do sushi, ale jak zaczalem jadac dobre sushi np w nanaki sushi w Wawie, to zaczelo mi bardzo smakowac :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię jadać sushi w Nanaki Sushi!Mega smaczne futomaki mają!!

      Usuń
    2. A mnie w Wawie najbardziej lubię jeść sushi w Sushi saska kępa:D Byliście kiedyś?;D

      Usuń
    3. Sushi saska kępa to mój ulubiony sushi bar!!Jestem ich stała klientką od kilku miesięcy!!

      Usuń
  4. Dzięki za przepis!Po pracy biegnę do sklepu,kupuje składniki i sprobuje zrobic sushi sama w domu!!Ciekawe czy mi się uda;x

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam wczoraj!Przepyszne mi wyszło ;) Dziękuje za przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm ciekawy przepis!Uwielbiam sushi :D Jednak nigdy nie próbowałam go zrobić w domu!Zawsze gdy mam na nie ochotę to zamawiam je z Akashii!Dostawy są zawsze na czas a sushi za każdym razem jest smaczne i świeże!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj