wtorek, 10 września 2013

Zupa grzybowa

Faza II

Sezon na grzyby już się zaczął. My zbieramy i suszymy wszystko na bożonarodzeniowe pierogi z kapusta i grzybami ale z maślaków zrobiliśmy zupę.




SKŁADNIKI:
  • Grzyby - ja miałam maślaki
  • Kostka rosołowa
  • Liść laurowy
  • Dwa ziela angielskie
  • Przyprawa do zup
  • Mała cebulka
  • Makaron pełnoziarnisty
  • łyżeczka mąki kukurydzianej lub owsianej

JAK ZROBIĆ:

  1. Grzyby umyć ( maślaki obrać) i pokroić w kostkę
  2. W garnku zagotować wodę, wrzucić do niej grzyby i chwile przegotować
  3. Wylać na cedzak i zlać zimna wodą ( tak aby pozbyć się resztek brudu jaki został na grzybach)
  4. Przygotować wywar - w garnku zagotować wodę ok1,5l wraz z kostka rosołową i przyprawami
  5. Do gotującej się wody wrzucić grzyby i gotować na małym ogniu około 30 minut
  6. W osobnym garnku zagotować pól paczki makaronu (dla 2 osób lub na dwa dni)
  7. Do szklanki wlać 1/2 wywaru i rozpuścić w nim mąkę - wlać do zupy w celu zagęszczenia jej
  8. Zupę podawać z makaronem i jeśli ktoś lubi z pietruszka.
  9. Jeżeli ktoś zamiast kawałków grzybów woli krem ( tak jak mój mąż ) to przed podaniem należy zblenderowac zupę w garnku
  10.  
     

     

2 komentarze:

  1. mam troszkę grzybów suszonych jeszcze z zeszłego roku, akurat będzie na zupę. wczoraj kupiłam kurki i dzisiaj będzie sos! mniammmm :) bardzo lubię grzyby.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam grzybowej...mniam :)

    Sprzedaję maszynę do wypieku chleba- więcej na moim blogu- zdrowiezwyboru.blogspot.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj